Drømmer jeg, eller er jeg vågen? Jeg kneb mig selv i armen og fandt ud af, at jeg faktisk havde vundet Undervisningsprisen 2020. Intet kunne være større end at opnå en sådan anerkendelse for den undervisning, som er ens ”hjerteblod”. Den personlige branding i forhold til kolleger og studerende var selvfølgelig heller ikke uden betydning."
Motivationen var i top, og tankerne begyndte at svirre. Hvordan kunne jeg udvikle et projekt, som kunne give didaktisk merværdi?
Midlerne skulle selvfølgelig bruges på noget, som var oppe i tiden. Valget faldt på at udvikle 'Rådgivningsspillet', et rollespil til privatøkonomisk kunderådgivning, idet game based learning har vist sig at være med til at øge læring og fastholdelse.
To kolleger og jeg gik herefter i gang med at sætte os ind i alle didaktiske overvejelser i forbindelse med game based learning.
December 2022. 'Rådgivningsspillet' var ”født” og kunne præsenteres for kollegerne på Cphbusiness.
Spillet blev for først gang afviklet over en uge i marts i år med 260 studerende, som konkurrerede imod hinanden. Jyske Bank var med til at gøre spillet endnu mere praksisnært og bidrog med en praktisk case og fine præmier.
Tilbagemeldingerne fra både kolleger og studerende var meget positive. Mange studerende skrev, at de følte, at spillet havde bidraget til øget engagement og læring.
Tak for Undervisningsprisen. Den har gjort en forskel på motivation og læring!".
/ Per Reeslev, august 2023.