Rapport om evaluering af optagelsessamtaler på læreruddannelsen - optaget 2015
Denne rapport er udarbejdet i et samarbejde mellem Styrelsen for Videregående Uddannelser og Danske Professionshøjskoler.
:
14. marts 2016
: 87-92962-55-6
: Styrelsen for Videregående Uddannelser
: 2016
: 25
: 87-92962-55-6
: Styrelsen for Videregående Uddannelser
: 2016
: 25
Rapporten indgår som et led i opfølgningsarbejdet på implementeringen af den nye læreruddannelse, som havde sit første optag i 2013.
Denne rapport evaluerer det nye optagelsessystem med udgangspunkt i optaget 2015, og beskæftiger sig særligt med betydningen af indførelsen af optagelsessamtaler for ansøgere med under 7,0 i adgangsgivende gennemsnit.
Rapporten bygger på undersøgelser foretaget af Styrelsen for Videregående Uddannelser (bilag 1), Danske Professionshøjskoler (bilag 2, 3 og 4) og Læreruddannelsens Ledernetværk (bilag 5).
- Bilag 1 Input-output-analyse af optagelsessamtaler på læreruddannelsen 2013 - 2015 (pdf)
- Bilag 2 Ansøgeres oplevelser og vurderinger af optagelseskonceptet 2015 (pdf)
- Bilag 3 Undersøgelse af image og studenteridentitet på læreruddannelsen (pdf)
- Bilag 4 Intervieweres evaluering af interviewkonceptet 2015 (pdf)
- Bilag 5 Rapport over FoU-projekt vedrørende interviewkonceptet for læreruddannelsens optagelsessamtaler (pdf)
Handlinger tilknyttet webside
Senest opdateret
17. november 2023