Gå til indhold

Engelsksprogede erhvervsakademiuddannelser – Analyse af de studerendes og undervisernes engelskkompetencer

Forsideillustrations tekst mangler
Analysen belyser, om de studerende og underviserne på de engelsksprogede erhvervsakademiuddannelser har de rette sproglige forudsætninger for henholdsvis at undervise og deltage i undervisningen. Analysen er gennemført af Danmarks Evalueringsinstitut (EVA).
: 30. marts 2017
: 978-87-7958-959-9
: Danmarks Evalueringsinstitut
: 2017
: 45

Analysen er en af to delanalyser i Uddannelses- og Forskningsministeriets samlede analyse af engelsksprogede erhvervsakademi- og professionsbacheloruddannelser. 

Den anden delanalyse:

På baggrund af Uddannelses- og Forskningsministeriets analyse har uddannelses- og forskningsminister Søren Pind opnået forståelse med erhvervsakademierne og professionshøjskolerne om en samlet reduktion af optaget på de engelsksprogede uddannelser med 25 procent allerede fra 2017.

Kontakt

Tue Vinther-Jørgensen
Områdeleder
Tlf.: 72317880
Email: tvj@ufm.dk

Handlinger tilknyttet webside

Senest opdateret 15. august 2019