Innovationsmodne virksomheder (IMV’er) – en ny målgruppe for innovationsfremmeindsatsen
: 978-87-92572-93-6
: 978-87-92572-94-3
: 2019
: 100
DFiR’s rapport ”Innovationsmodne virksomheder (IMV’er) – en ny målgruppe for innovationsfremmeindsatsen” viser, at virksomheder, der gør brug af innovationsfremmeindsatsen, har gavn af det. Målt på arbejdsproduktivitet oplever virksomheder, der bruger innovationsfremmeindsatsen, større vækst end virksomheder, der ikke gør.
DFiR konstaterer blandt andet, at ca. ¾ af de FoU-aktive virksomheder ikke gør brug af innovationsfremmeindsatsen, selv om de ville have gavn af det, og at der er store brancher, som bidrager massivt til samfundsøkonomien, som er meget lidt innovative. Her er et uudnyttet potentiale.
DFiR fremlægger i rapporten ni anbefalinger til, hvordan flere kan få gavn af innovationsfremmeindsatsen gennem mere fokuserede målgrupper.
Baggrundsmateriale
Handlinger tilknyttet webside