Gå til indhold

Innovationsmodne virksomheder (IMV’er) – en ny målgruppe for innovationsfremmeindsatsen

Forsideillustrations tekst mangler
Den offentlige innovationsfremmeindsats har i mange år været målrettet de små og mellemstore virksomheder. DFiR er på baggrund af målgruppeprojektet kommet med ni anbefalinger til, hvordan flere kunne få gavn af indsatsen.
: 28. januar 2019
: 978-87-92572-93-6
: 978-87-92572-94-3
: 2019
: 100

DFiR’s rapport ”Innovationsmodne virksomheder (IMV’er) – en ny målgruppe for innovationsfremmeindsatsen” viser, at virksomheder, der gør brug af innovationsfremmeindsatsen, har gavn af det. Målt på arbejdsproduktivitet oplever virksomheder, der bruger innovationsfremmeindsatsen, større vækst end virksomheder, der ikke gør.

DFiR konstaterer blandt andet, at ca. ¾ af de FoU-aktive virksomheder ikke gør brug af innovationsfremmeindsatsen, selv om de ville have gavn af det, og at der er store brancher, som bidrager massivt til samfundsøkonomien, som er meget lidt innovative. Her er et uudnyttet potentiale.

DFiR fremlægger i rapporten ni anbefalinger til, hvordan flere kan få gavn af innovationsfremmeindsatsen gennem mere fokuserede målgrupper.

Baggrundsmateriale

Handlinger tilknyttet webside

Senest opdateret 22. august 2024