Projekterne er udvalgt ud fra opslagets vurderingskriterier:
- Efterlevelse af formål
- Realisering af projektet
- Udbredelse og formidling
- Samarbejde og
- Volumen
Projekterne retter sig mod kapacitetsopbygningen på både ordinære uddannelser og efter- og videreuddannelsesaktiviteter, har en stor geografisk spredning samt repræsentation på tværs af institutionstyper.
De tre projekter
GAMification and Education for Secure Software (GAMESS)
Institutioner
Syddansk Universitet (projektleder), IT-Universitetet, Aalborg Universitet, Danmarks Tekniske Universitet, Erhvervsakademi Aarhus, Erhvervsakademi Dania, Københavns Erhvervsakademi, University College Lillebælt, University College Nordjylland
Fokus
De fire universiteter bag projektansøgningen vil sammen udvikle spilbaseret undervisnings- og øvelsesmateriale til brug for universiteternes ordinære uddannelser og VEU. Undervisningsmaterialet evalueres af de deltagende fem erhvervsakademier med henblik på tilpasning til erhvervsakademiernes uddannelser.
Projektperiode
Fra den 01.04.2023-31.10.2024
Sikkerhed i Spil
Institutioner
Zealand Sjællands Erhvervsakademi (projektleder), CPH Business, Erhvervsakademi Dania, IBA Erhvervsakademi, Erhvervsakademi MidtVest, Erhvervsakademi Sydvest, Københavns Erhvervsakademi
Fokus
Projektansøgningen sigter mod at udbrede bevidstheden om kompetencer i cyber- og informationssikkerhed blandt studerende og erhvervsaktive (VEU) igennem kompetenceløft af undervisere fra særligt de tekniske og merkantile fagmiljøer.
Projektperiode
Fra den 01.01.2023-31.12.2024
Styrkelse af uddannelsesmuligheder i cyber- og informationssikkerhed for ledere og bestyrelsesmedlemmer:
Institutioner
Danmarks Tekniske Universitet
Fokus
Projektansøgningen sigter mod at udvikle et kompetenceforløb inden for cyber- og informationssikkerhed for ledere, bestyrelsesmedlemmer og andre beslutningstagere i den finansielle sektor uden specialiserede tekniske forudsætninger.
Projektperiode
Fra den 02.01.2023-29.03.2024