Det stående udvalg har til opgave at drøfte udfordringer og løsninger vedrørende implementering af den fælles kontoplan samt at understøtte forankring af den fælles kontoplan på ledelsesniveau. Drøftelserne med det stående udvalg understøtter dermed, at sektorens ønsker og behov høres i det videre arbejde med den fælles kontoplan.
Der indkaldes til møder i det stående udvalg, når udvalget eller styrelsen vurderer, at der er behov for strategiske drøftelser om projektet. Det stående udvalgs repræsentanter for deres respektive delsektor skal:
- rådgive om udvikling og implementering af den fælles kontoplan
- understøtte lokal inddragelse og forankring af projektet på de videregående uddannelsesinstitutioner
- bistå til orientering om projektets rammer, fremdrift og centrale beslutninger for de videregående uddannelsesinstitutioner på topledelsesniveau
Medlemmer af det stående udvalg
Universitetsdirektør Arnold Boon |
AU |
Vicedirektør Stig Plougmand |
RUC |
Økonomichef Pernille Thøstesen |
DSKD |
Ressourcedirektør Søren Rotvig Erichsen |
KP |
Ressourcedirektør Jens Barslund Ellehauge |
KEA |
Økonomichef Elsa Lund Larsen |
SIMAC |
Vicedirektør Signe Caspersen |
ØS |
Møder i det stående udvalg
Næste møde i det stående udvalg afholdes i foråret 2023, hvor indberetningen vedr. delformål og enhedsomkostninger for 2022 drøftes.
9. møde i det stående udvalg den 22. august 2022
- Referat af det 9. møde i det stående udvalg den 22. august 2022
-
Bilag 3. Metode for fordeling af generelle fællesomkostninger og bygningsomkostninger til delformål
8. møde i det stående udvalg den 27. september 2021
Herunder findes referatet fra det 8. møde:
- Referat af 8. møde med det stående udvalg
- Bilag 2. Dagsorden
- Bilag 3. Status på implementering af den fælles kontoplan
- Bilag 4. Kommissorium for regnskabsudvalget
- Præsentationsslides fra mødet
7. møde i det stående udvalg den 7. juni 2021
På dette møde blev givet en kort status på implementeringen af den fælles kontoplan på institutionerne, såvel som arbejdet med enhedsomkostninger i kapitel 8 præsenteret. Desuden blev opgørelse af årsregnskabet og delformål under formål 1-5 drøftet.
Herunder findes referatet fra det 7. møde:
- Referat af 7. møde med det stående udvalg
- Bilag 1. Status juni 2021 for fælles kontoplan
- Bilag 2. Delformål under formål 2, Forskning og udvikling
- Bilag 3. Delformål under formål 3, Formidling og vidensudveksling
- Bilag 4. Delformål under formål 4, Myndighedsbetjening, rådgivning og øvrige ydelser
- Bilag 5. Arbejdet med enhedsomkostninger
- Bilag 6. Organisering fra 2022: Regnskabsudvalg
- Præsentationsslides fra mødet
6. møde i det stående udvalg den 23. november 2020
På dette møde blev arbejdet med formålsfordelinger i kapitel 6 drøftet. Desuden blev der givet en kort status på implementeringen af den fælles kontoplan på institutionerne fra d. 1. januar 2021.
Herunder findes referatet fra det 6. møde:
5. møde i det stående udvalg den 31. august 2020
På dette møde blev positivlisten i kapitel 6 af Konterings- og fordelingsvejledningen drøftet.
Herunder findes referatet fra det 5. møde:
- Referat af 5. møde i det stående udvalg
- Bilag 1. Udkast til positivlisten 2020 vedrørende fælles kontoplan
- Præsentationsslides fra mødet
4. møde i det stående udvalg den 31. marts 2020
På dette møde blev det reviderede kapitel 6 af Konterings- og fordelingsvejledningen 2020 drøftet.
Herunder finder du referatet og mødematerialet for 4. møde:
- Referat af 4. møde
- Dagsorden for 4. møde
- Bilag 1. Referat af 2. møde
- Bilag 2. Referat af 3. møde
- Bilag 3. Konterings- og fordelingsvejledningen, kapitel 6
- Præsentationsslides fra mødet
3. møde i det stående udvalg den 21. november 2019
På dette møde blev det drøftet, hvordan det stående udvalg bedst kan bruges. Derudover blev udvalget orienteret om status på arbejdet med den fælles kontoplan, herunder status på arbejdet med de enkelte dimensioner.
Herunder finder du referatet og mødematerialet for 3. møde:
- Referat af 3. møde
- Dagsorden for 3. møde
- Bilag 1. Referat af 2. møde
- Bilag 2. Statusnotat
- Bilag 3. Tidsplan for møder i det stående udvalg første halvår 2020
- Præsentationsslides fra mødet
2. møde i det stående udvalg den 30. oktober 2019
På dette møde blev projektets opdrag og ambitioner gennemgået, bl.a. med fokus på Udvalgsrapporten fra september 2018. Derudover blev udvalget orienteret om fremdriften på projektet.
Herunder finder du referat og mødemateriale for 2. møde:
- Referat af 2. møde
- Dagsorden for 2. møde
- Bilag 1. Referat af møde med det stående udvalg 11-04-2019
- Bilag 2. Liste over repræsentanter
- Bilag 3. Tidsplan for drøftelse af konterings- og fordelingsvejledningen
- Bilag 4. Konterings- og fordelingsvejledning 2.3
- Bilag 5. Referater fra TRG-møder
1. møde i det stående udvalg d. 11. april 2019
Det første møde med det stående udvalg var af introducerende karakter. Her drøftede udvalget det fremadrettede samarbejde vedrørende udvikling og implementering af den fælles kontoplan.
Herunder finder du referatet og mødematerialet for 1. møde:
- Referat af 1. møde
- Dagsorden for 1. møde
- Bilag 1. Liste over repræsentanter i det stående udvalg
- Bilag 2. Kommissorium for det stående udvalg
- Bilag 3. Projektets kommende fokusområder
- Bilag 4. Værktøjskasse
- Bilag 5. Forslag til mødedatoer
- Præsentationsslides fra mødet