Gå til indhold

SIS-supporten ændrer indhold og form

SIS-supporten ændrer indhold og form

Kære brugere af SIS-supporten og af SIS

Projekt Nyt SIS er her fra midten af september rigtigt kommet i gang med at udvikle den nye løsning. Det involverer ganske mange institutionsrepræsentanter – og det involverer alle SIS-medarbejdere i Styrelsen, faktisk kommer vi til at bruge ca. 1/3 af vores ressourcer i SIS-teamet på udviklingen af det nye system.

Det får uundgåeligt konsekvenser for de opgaver, vi plejer at løse – vi skruer ned for indsatsen på nuværende SIS for at frigøre tid til Nyt SIS.

De områder, der sker ændringer på, er:

  • SIS-supporten reduceres  og gøres mere personuafhængig. Der må forventes længere svartider i supporten  (se mere nedenfor).
  • Workshops og informationsmøder reduceres, og vi stopper med at afholde kurser i det nuværende system.
  • Antallet af udviklingsopgaver på SIS falder til et minimum, dvs. nødvendige fejlrettelser, nødvendige myndighedskrav og ganske få prioriterede forbedringer.

Hvordan oplever du ændringerne?

Vi vil gøre vores bedste for, at generne bliver så få og små som mulige bl.a. ved at forsøge at friholde de medarbejdere, med den største specialviden, fra arbejdet med Nyt SIS, i de perioder, hvor netop denne viden er særlig nødvendig, men forbered dig på at:

Supporttelefonen lukker fra onsdag den 11. oktober. Vi har allerede i dag meget få opkald, så indtil videre vælger vi at lukke den helt. I stedet skal du oprette en supportsag, hvorpå vi  kontakter dig. Skriv evt. ”Ring mig op” sammen med dit spørgsmål, så vender vi hurtigt tilbage. Du opretter en supportsag via vores supportformular. Forud for oprettelsen af en supportsag, skal du gøre et solidt forarbejde, så du f.eks. kan påpege en fejl eller stille et konkret spørgsmål (medsend gerne skærmdumps).

Tjek gerne vores vejledninger, før du opretter en supportsag.

Undgå at ringe og maile direkte til en SIS-medarbejder med mindre I er midt i en igangværende supportsag. Der vil være hele og halve dage, hvor de forskellige medarbejdere er væk fra supportkontoret, så indgangen til SIS-supporten er en sag i supportsystemet.

SIS-portalen fortsætter, men med stærkt reduceret service. Således vil der alene bliver oprettet nye udtræk, hvor de kommer mange til gavn. Indgående forklaringer vedr. udtræk samt hjælp til pivottabeller ophører. Ekstra information og vejledning vedr. SIS-portalen bliver udgivet i november efter afholdelsen af efterårets brugergruppemøder.

Med venlig hilsen

Kontorchef Flemming Bøge

Handlinger tilknyttet webside

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Senest opdateret 23. juni 2024