Gå til indhold

Kursus for sproglærere: Sprogudveksling og opbygning af god praksis

Det irske Erasmus+ kontor arrangerer kurset "The Language Exchange: Building Good Practice in Pupil and Teacher European Language Exchange projects", hvor du kan lære om god praksis. Kurset er særlig rettet mod sproglærere.
  • Tid og sted
  • Hvornår 16. januar 2019 til 19. januar 2019
  • Hvor Dublin, Irland

Målgruppe

Den primære målgruppe for kurset er nytilkomne til Erasmus+ inden for skolesektoren, Erasmus+ Skole. Mere specifikt er det nytilkomne i Erasmus+ Skole KA101 projekter (efteruddannelse i Europa) eller KA229 projekter (skoleudvekslingspartnerskaber). Kurset retter sig især mod skoler, der tidligere har været aktive i andre europæiske/internationale programmer, for eksempel eTwinning, Europæiske Sprogdag med mere.

Det er et krav, at du er sproglærer og underviser elever, der er mellem 12-18 år.

Formål

Kurset indeholder bl.a. besøg hos skoler, der er aktive i Erasmus+ projekter, for at vise hvordan deres projekter bliver udført, og hvilken indvirkning disse har. Formålet er at udbrede best practice og inspirere nytilkomne i Erasmus+. Kurset vil lægge vægt på, hvordan Erasmus+ kan understøtte post-primær sprogundervisning- og læring, og hvordan dette er relateret til national og europæisk sprogpolitik.

Deltagere vil få en god forståelse af, hvordan Erasmus+ aktiviteter kan støtte sproglæring og -undervisning, blive inspireret af de Erasmus+ projekter, de vil besøge og møde fremtidige europæiske partnere samt europæiske sprogkollegaer.

Ansøgningsfristen er den 14. november kl. 12:00.

 

Tilmelding         

Styrelsen for Forskning og Uddannelse har to pladser til deltagere fra danske institutioner og organisationer. For at komme i betragtning skal du udfylde ansøgningsskemaet:

Der er lukket for tilmelding.

Alle vil kort herefter få besked, om de har fået en plads ved seminaret.

Følg os på LinkedIn

Alle udgifter til rejse og ophold dækkes af Erasmus+ programmet.

 

Handlinger tilknyttet webside

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Senest opdateret 26. juni 2024

Afsendere