Du er her: Forside Publikationer 2016 Markedsorienteret innovation i Kina

Markedsorienteret innovation i Kina

Forsideillustrations tekst mangler
Innovationscentret i Shanghai har udarbejdet analysen ”Drivers for Innovation in China – R&D and Consumer Driven Innovation”. Fokus for analysen er driverne for innovation i Kina, herunder den stigende investering i F&U og forbrugerdreven innovation og tendenser.
Kontakt
Specialkonsulent
Telefon: +45 72 31 82 07
E-mail: morm@ufm.dk
: 07. september 2016
: 978-87-93468-14-6
: Danish Agency for Science, Technology and Innovation
: 2016

Den kinesiske model for innovation er meget markedsorienteret, og vejen fra forskning og udvikling til produktion og videre til markedet er kort. Driverne for innovation i Kina er defineret af forbrugernes efterspørgsel på nye og bedre varer og teknologier samt regeringens og virksomhedernes investeringer i F&U og innovation.

ICDK analysen ”Drivers for Innovation in China – R&D and Consumer Driven Innovation” giver en indsigt i driverne for innovation inden for 5 udvalgte områder:

  • Mobile og smarte IKT løsninger
  • Fødevarekvalitet, -sikkerhed og sunde fødevarer
  • Patientfokuserede og værdiskabende sundhedsløsninger
  • Løsninger på forurening og klimaforandringer
  • Udvikling af uddannelsessektoren

Inden for hvert område er der i rapporten beskrevet forbrugertrends, socioøkonomiske og teknologiske udviklinger, hovedaktører indenfor innovation – virksomheder, myndigheder og forskningsinstitutioner, offentlig-private samarbejde og partnerskaber samt de udfordringer og muligheder, der er for fx danske smv’er, som ønsker at komme ind på det kinesiske marked.

Analysen er rettet mod såvel danske virksomheder, forskere og myndigheder, der ønsker et indblik i, hvad og hvem, der driver innovation i Kina. Derudover er der viden at hente om, hvor udviklingen peger hen, og hvilke muligheder det kan give Danmark.

Udgivelsen er på engelsk. Der indgår dog et resume på dansk.

 

Senest opdateret 05. juli 2017