Danmarks statistik melder at alt fungerer og de afventer jeres indberetninger.
SIS-nyheder
Du finder Nyt fra SIS under "Øvrige nyhedsbreve" på abonnementssiden:
De seneste udsendelser findes på listen herunder.
SIS vil være lukket ned fra torsdag d. 12. oktober kl. 15.00 til fredag d. 13. oktober kl. 08.00 Nedlukningen skyldes et ekstraordinært servicevindue.
Status pr 15-09-2023 er at fejlen er fundet og rettet. Vi takker for et godt samarbejde mellem Wiseflow og SIS-drift.
Status torsdag d. 14. sept. 2023 kl. Der er desværre ikke noget nyt. Der arbejdes stadig på fejlen.
Der opleves i øjeblikket performanceproblemer i integrationen mellem Wiseflow og SIS
SIS er oppe igen efter servicevindue
SIS vil ikke være tilgængeligt tirsdag d. 12-09-2023 i tidsrummet 07,30-09,00
Tilbagemeldingsfiler 2023 fra KOT er indløst
SIS er på vej op. IT-driften meddeler at der kommer en bevidst genstart af systemet inden det kan tages i brug. Og at det ikke er sikkert de når at sætte splash sider på inden de genstarter.
Årsagen til nedbruddet er et strømsvigt og det forventes at der er strøm igen ca. kl. 13. Derefter skal SIS startes op. Så pt. forventes det oppe igen ca. kl. 14.
Forbindelsen til serverne i Lyngby er gået. Der bliver arbejdet på sagen.
Nye institutionsafdelinger til brug for e-læring på ordinære uddannelser
TBM-filer fra KOT er indlæst i SIS
KOT optagelsen 2022
Der bliver igen hentet ansøgninger fra optagelse.dk til SIS. Fejlen skyldtes en ændring i sikkerhedsindstillingerne hos STIL/optagelse.dk. Vi beklager ulejligheden.
Fejl i afhentning af KOT ansøgninger. Der bliver pt. ikke afhentet ansøgninger fra optagelse.dk til SIS. Vi arbejder på at finde fejlen. Vi skriver ud når der hentes ansøgninger igen.
Fejl i afhentning af KOT ansøgninger. Der bliver pt ikke afhentet ansøgninger fra optagelse.dk til SIS. Vi arbejder på at finde fejlen. Vi skriver ud når der hentes ansøgninger igen.
Tøm eventuelt Java-cachen, da du ellers kan opleve uregelmæssigheder med SIS: FAQ-101 Tøm java-cache og ie-cache.pdf (https://ufm.dk/uddannelse/videregaende-uddannelse/studieadministrative-systemer/studieadministration-sis/vejledninger/filer/faq_101_teknik_-_toem_java-cache_og_ie-cache.pdf)
Optagelse.dk åbner for ansøgere den 1. februar 2022. Læs her om forudsætningerne for afhentning af ansøgninger i SIS.
SIS genstartes i aften den 5 august kl. 21:00, da der er institutioner som ikke kan lave udskrifter.
Tbm-filerne fra KOT er indlæst på alle institutioner
Alle KOT ansøgninger i SIS og esas er indlæst fra optagelse.dk. Der er kørt totalafhentninger i begge systemer tilbage fra den 1. februar.
Ansøgningstidsfristen den 5. juli 2021 nærmer sig og her kommer informationen om KOT-optagelsen i SIS 2021
De vil ikke være tilgængelige i tidsrummet kl. 16 – 20
STIL fusionerer voksenuddannelse.dk og efteruudannelse.dk, derfor lukkes der i en periode for integrationer
Efter nærmere afklaring i UFS, viser der sig pt. ikke at være et behov for at indberette på UVM-fagkoder.
HUSK at der er indberetningsfrist i dag 02.02.21 for indberetning af internationaliseringsoplysninger til DSt, ordinær uddannelse. Alle institutioner skal indberette via SIS. Brug jobnr. S440 i SIS.
Den nye adgangsbekendtgørelse angiver, at en studerende tidligst kan blive genindskrevet 5 måneder efter afgangsdatoen.
Under opgraderingen kan der ikke oprettes supportsager. Supportsystemet åbner igen i løbet af aftenen.
Uafhængigt af supportsystemets opgradering til ny version:
Under opgraderingen kan der ikke oprettes supportsager. Supportsystemet åbner igen i løbet af aftenen.
Det viser sig at være mest hensigtsmæssigt at bevare opgørelsesmetoden SEMFAG for lærer-enkeltfag.
Lærer-enkeltfag overgår til STÅ-opgørelsesmetode AARSEL fra og med Q1 2021, indberetningsperioden 01.01.21 til 31.03.21
Data vises nu igen korrekt i vinduet S009 Ansøgninger. Rettelsen krævede en genstart af SIS og med +500 aktive brugere i løbet af dagen kunne dette først gøres sent i aftes. Vi beklager ulejligheden.
Optagelsesændringer i SIS version 21.0
Data vises ikke i flere felter i vinduet S009 KOT Ansøgning
Den 6. januar 2021 mellem kl. 17.00 og 22.00 opgraderes SIS til version 21.0. SIS er derfor ikke tilgængelig i de pågældende timer.
Glædelig jul og godt nytår - når du kommer så langt.
SIS, esas og vores supportsystem jira er oppe igen
UFS-ITD-Drift har pt. et større IT incident og har aktiveret vores kæde af beredskabsplaner for alle berørte systemer. Det betyder, at SIS, esas og vores supportsystem jira pt. er nede. Systemerne kan sporadisk være tilgængelige, men må ikke benyttes før der kommer besked om afblæst beredskab.
Det betyder, at alle brugere bliver smidt af SIS, og at Webservice også lukkes ned. Genstart tager ca. 15-30 min. Vi kan desværre ikke vente med denne genstart.
SIS og esas er oppe igen
Det forventes at vare det meste af dagen.
- alle andre institutioner fortsætter al esas-kommunikation i implementeringssporet
VIGTIGT! Ændrede opgørelsesmetoder og læreruddannelsen
Ændret STÅ-opgørelsesmetode for enkeltfagsuddannelser kan medføre problemer med at indberette STÅ
Hermed en reminder om at der i dag den 10/9-20 er frist for indberetning af åben uddannelse til Danmarks Statistik for både professionshøjskoler og erhvervsakademier.
Masterfilerne fra Danmarks Statistik ligger nu klar til indlæsning i SIS
Alle KOT ansøgninger var indlæst fra optagelse.dk søndag eftermiddag.
Rettelse til nyhed om KOT optagelsen
Fejl i afhentning af KOT ansøgninger - virker igen
Fejl i afhentning af KOT ansøgninger. Der bliver pt ikke afhentet ansøgninger, STIL arbejder på at finde fejlen. Vi skriver ud når der hentes ansøgninger igen.
Ansøgningstidsfristen den 5. juli 2020 nærmer sig og her kommer informationen om KOT-optagelsen i SIS 2020.
Fra og med tirsdag den 30. juni til og med torsdag den 2. juli deltager alle SIS-medarbejdere i esas uddannelsesforløb. Vi overvåger indkommende supportsager for kritiske driftsproblemer, men besvarer først øvrige henvendelser i løbet af fredag den 3. juli.
Problemet med afhentning af KOT-ansøgninger er løst, og der kan igen afhentes KOT-ansøgninger.
Fejl i afhentning af KOT ansøgninger. Siden tirsdag den 26-05-2020 kl. 10 er der ikke blevet hentet ansøgninger fra optagelse.dk ind i SIS. Der bliver arbejdet på at finde fejlen og vi skriver ud når der hentes ansøgninger igen.
Der har været spørgsmål til SIS Supporten og til KOT vedr. skift af CPR-nummer for udenlandske ansøgere.
KOT-ansøgninger indlæst
Alle medarbejdere i UFM arbejder hjemmefra foreløbig to uger frem fra fredag den 13. marts 2020. Henvendelser til SIS-supporten vil blive besvaret løbende som hidtil, ligesom driften af SIS fortsat vil blive varetaget. Vi kan kontaktes via de sædvanlige kanaler.
Status på fejl fra optagelse.dk
Torsdag den 23. januar er alle SIS-medarbejdere til personaledag. Vi overvåger indkommende supportsager for kritiske driftsproblemer, men besvarer først øvrige henvendelser i løbet af fredag den 24. januar.
Optagelse.dk åbner for ansøgere den 1. februar 2020. Læs her om forudsætningerne for afhentning af ansøgninger i SIS.
SIS-supporten skifter supportsystem i dag torsdag den 16. januar
SIS kan ikke benyttes i dette tidsrum pga. en vigtig opdatering. Vi beklager ulejligheden.
Lange svartider ved opslag mod Navision i SIS
SIS-supporten skifter supportsystem i næste uge
Der er kommet en ny rekvirenttype BETA
Optagelsesændringer i SIS version 20.1
SIS-supporten er som sædvanlig lukket mellem jul og nytår. I år er den 23. december også inkluderet i vores lukkeperiode.
Den 17. december 2019 mellem kl. 17.00 og 22.00 opgraderes SIS til version 20.1. SIS er derfor ikke tilgængelig i de pågældende timer.
Vedrørende studerende på parallelforløb.
Indberetning af volumen på uddannelsesstationer
Nedenstående gælder for alle SIS institutioner. Masterfilerne fra Danmarks Statistik er nu klar til indlæsning.
SIS kan ikke benyttes i dette tidsrum pga. en vigtig serveropgradering. Vi beklager ulejligheden
Tekniske problemer er løst
Tekniske problemer
Nye Dst-koder for engelsksprogede uddannelser
SIS kan ikke benyttes i dette tidsrum pga en vigtig serveropgradering. Vi beklager ulejligheden.
Hermed en venlig reminder om at der er frist for indberetning af åben uddannelse til Danmarks Statistik for både professionshøjskoler og erhvervsakademier fredag den 2. september 2019.
Tekniske problemer er løst
Tekniske problemer
Vi minder om, at der er servicevindue for systemvedligehold mv. på SIS torsdag den 8. august 2019 kl. 17.30-20.00. SIS inkl. webservices vil derfor ikke være tilgængelige i det pågældende tidsrum.
KOT-svar filer er nu indlæst
KOT-svar filer indlæses i morgen tirsdag d. 23 juli.
Praktikum for uddannelserne Automationsteknolog, Energiteknolog og Driftsteknolog - offshore
Hvordan håndteres den fælles kontoplan i SIS?
Ansøgningstidsfristen den 5. juli 2019 nærmer sig og her kommer informationen om KOT-optagelsen i SIS 2019.
De faste servicevinduer til patchning af operativsystemer og normal systemvedligehold på SIS er flyttet for at undgå kollision med servicevinduer i Statens It. Servicevinduet ligger nu den anden torsdag i hver måned kl. 17.30-20.
KOT-ansøgninger indlæst
Status på Optagelse
Tirsdag og onsdag i uge 11 (12. - 13. marts) er alle SIS-medarbejdere på kontorseminar. Vi overvåger indkommende supportsager for kritiske problemer, men besvarer først øvrige henvendelser i løbet af torsdag d. 14.
Indberetning af volumen på uddannelsesstationer
Den java certifikat-fejl, der forleden ramte nogle brugere ved opstart af SIS, er nu løst, så det er ikke længere nødvendigt at benytte den udsendte work-around. Det kan dog være nødvendigt at tømme java-cachen - se link til vejledning nedenfor.
Er du én af de brugere, der oplever javafejl ved opstart af SIS? Her er en vejledning, der beskriver fejlen og en work-around.
Nogle brugere oplever problemer med adgangen til SIS. Der bliver arbejdet på en løsning - se status her:
Afhentning af KOT ansøgninger er startet.
SIS version 19.1 indeholder ud over nye værdier i KOT webservice udelukkende tekniske forbedringer, som ikke berører den daglige anvendelse af SIS. Vedr. optagelsesændringer i SIS 2019, se nyhed vedr. Afhentning af KOT ansøgninger fra optagelse.dk
Den 4. februar 2019 mellem kl. 17.00 og 22.00 opgraderes SIS til version 19.1. SIS er derfor ikke tilgængelig i de pågældende timer.
Optagelse.dk åbner for ansøgere den 1. februar 2019. Læs her om forudsætningerne for afhentning af ansøgninger i SIS.
SIS-supporten er som sædvanlig lukket mellem jul og nytår, dvs. fra fredag den 21. december kl. 14. Vi åbner igen onsdag den 2. januar. Vi ønsker alle vores brugere en glædelig jul og et godt nytår.
Tirsdag den 20. november deltager alle SIS-medarbejdere på SIS-brugergruppemøde. Vi overvåger indkommende supportsager for kritiske problemer, men besvarer først øvrige henvendelser i løbet af onsdag d. 21.
Fejl på SIS - Navision integration hos MJX, UCN, UCL, ORE og VIA.
Mandag og tirsdag i uge 41 (8. - 9. oktober) er alle SIS-medarbejdere på kontorseminar. Vi overvåger indkommende supportsager for kritiske problemer, men besvarer først øvrige henvendelser i løbet af onsdag d. 10.
Vi har tidligere informeret om, at der skal foretages løbende indberetninger af volumen på uddannelsesstationer. Den første indberetning skal foretages med tælledatoen 01.10.18 og indberetningsfrist den 12.10.18.
Supplerende information efter institutionernes møde med Dst fredag den 14. september
Nyheder og tilpasninger pr 18. september 2018
Nedenstående gælder for alle SIS institutioner. Masterfilerne fra Danmarks Statistik er nu klar til indlæsning.
Nu er den her: Vejledning om indberetning af deltagerbetaling til Omstillingsfonden.
Der er frist for indberetning af åben uddannelse til Danmarks Statistik fredag den 21. september 2018
Den 18. september 2018 mellem kl. 16-22 opgraderes SIS til version 18.3. SIS er derfor ikke tilgængelig i de pågældende timer.
Servicevinduet er udvidet med to timer til kl. 17.30 - 22.00.
Husk, det er en god idé regelmæssigt at tjekke loggen på senest kørte job S482 – Opdatering af studiefremdriftsdata. Hos flere institutioner har jobbet gennem længere tid stået med status ”Se log” i A103 Jobovervågning, og det indikerer, at der er vigtig information i loggen.
KOT-svar filer er indlæst
Der er aftalt nye retningslinjer for brug af VIDAR fagkoder, når det gælder enkeltfagsuddannelser uden UVM-fag.
Ansøgninger er indlæst fra optagelse.dk.
I forbindelse med vedtagelsen af regeringens udspil Bedre Balance II blev det samtidig vedtaget, at der skal etableres nye uddannelsesstationer, hvor studerende på erhvervsakademier og professionshøjskoler kan gennemføre dele af uddannelsen uden for det godkendte udbudssted.
Uddannelses og Forskningsministeriet har i mail af 14.06.18 informeret uddannelsesinstitutionerne om Omstillingsfonden.
Ansøgningstidsfristen den 5. juli 2018 nærmer sig og her kommer informationen om KOT-optagelsen i SIS 2018.
Grundet en teknisk ændring i CØSA, lukkes der for indberetninger via SIS i perioden 30. juli til og med 8. august.
SIS inkl. SIS-F er lukket ned lørdag den 2. juni og søndag den 3. juni 2018 begge dage mellem kl. 9 – 16
Beskrivelse af SIS-version 18.2
Servicevinduet er udvidet til kl. 17.30 - 22.00, i stedet for som først annonceret 17.30 - 20.00. SIS er ikke tilgængelig i dette tidsrum
I forbindelse med det allerede annoncerede servicevindue onsdag 16. maj kl. 17.30 – 20 bliver SIS opgraderet til version 18.2.
Hjælp os med at hjælpe dig bedst muligt.
Procedure ved manglende koder til nye UVM-fag og nye uddannelser
I forbindelse med de nuværende overenskomstforhandlinger er Uddannelses- og Forskningsministeriet (UFM) omfattet af en eventuel konflikt. I forhold til drift af SIS forventer vi at kunne opretholde normal drift under en evt. konflikt.
Vejledningen indeholder opdateringer om CØSA-koder og UVM-fag til registrering og indberetning af fleksible forløb.
Styregruppen for nuværende SIS har godkendt en model med faste servicevinduer 3. onsdag i hver måned kl. 17.30 - 20 (dog med friholdelse af januar og juni pga. bevisarbejde.)
Der er yderligere præciseringer til håndtering af realkompetencevurdering.
Torsdag d. 22. februar er SIS kortvarigt lukket ned kl. 17 - 18 grundet en opdatering på SIS-serverne.
SIS-vejledningen om realkompetencevurdering er tilrettet, jf. nedenstående.
Herunder beskrives tilføjelser og ændringer til SIS-version 18.1
Den 6. februar 2018 mellem kl. 17-22 opgraderes SIS til version 18.1
Optagelse.dk åbner for ansøgere den 1. februar 2018. Læs her om forudsætningerne for afhentning af ansøgninger.
Vinduet ”A911 KOT-optagelsesområder” er opdateret
Fejlberegning i studieaktivitetskontrollen for uddannelser med lønnet praktik og semester-STÅ, hvis man har brugt vipning af STÅ-perioder (kun studerende som følger nye regler om SU-aktivitetskontrol).
Så er dagens problem løst og SIS er oppe igen
Problemer med at logge på SIS for enkelte institutioner
Vi har problemer med, at der ikke kan logges på SIS i øjeblikket, og derfor bliver vi nødt til at genstarte alle baser kl. 12.
Der er flere brugere, der har problemer med at logge på SIS. Der bliver lagt en rettelse på serveren, der forventes at løse problemet.
Da flere institutioner har problemer med at logge på, bliver SIS genstartet kl. 11. Vi beklager ulejligheden.
Problemer med at logge på SIS er nu løst.
Der er i øjeblikket problemer med at logge på SIS. Vi arbejder på sagen.
Alle passwords er blevet nulstillet hos MODST og derfor virker de KMD hostede Navision Stat integrationer ikke. Det drejer sig om VIA, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, UC Lillebælt, UCN, Metropol og Martec. Institutionen skal selv kontakte MODST for at få integrationen op at køre igen
Problemer med at logge på SIS er nu løst. Hvis I fortsat skulle opleve problemer lokalt, bedes I oprette en supportsag.
Der er i øjeblikket problemer med at logge på SIS på nogle baser, og vi arbejder på sagen.
På alle baser er data genoprettet på de studerende, som havde fået slettet deres fremtidige lønnede praktikperioder i forbindelse med orlovsregistrering.
SIS-supporten er som sædvanlig lukket mellem jul og nytår, dvs. fra fredag den 22. december kl. 14. Vi åbner igen tirsdag den 2. januar. Vi ønsker alle vores brugere en glædelig jul og et godt nytår.
Vi oplever i øjeblikket sporadiske problemer med at logge på SIS. Vi arbejder på en løsning.
Herunder beskrives tilføjelser og ændringer til SIS-version 17.5 og 17.5.1.
Fejl ved version 17.5. Fremtidige lønnede praktikperioder slettet for studerende sat på orlov i perioden 30/11-5/12.
Fejlen er rettet og det er nu muligt at logge på SIS igen.
Vi lukker alle SIS baser ned fra kl. 9-12 pga. kritisk fejl.
Følgende er nede: Absolon, UCL, Århus Maskinmesterskole, UCC, UCN, EA Sydvest, Dania og Metropol. Vi arbejder på sagen og vender tilbage senest kl. 9.30 med nyt.
I forbindelse med SIS-opgradering til version 17.5 og 17.5.1, den 29. november 2017 mellem kl. 16-22, opgraderes SIS til Oracle 12C.
Projekt Nyt SIS har fået sit eget nyhedsbrev.
Mandag den 27. november deltager alle SIS-medarbejdere i workshop om esas (projekt Nyt SIS), og derfor besvarer vi ikke supportsager. Vi overvåger alle indkomne supportsager for kritiske problemer, øvrige supportsager vil først blive behandlet den følgende dag.
Den 29. november 2017 mellem kl. 16-22 opgraderes SIS til version 17.5 og version 17.5.1.
Som tidligere udmeldt i Nyt fra SIS bliver der ikke længere udbudt grundkurser i SIS. Nu foreligger SIS grundkursus (ordinær uddannelse) som grundbog til nye SIS-brugere.
SIS-afdelingen er på kontorseminar onsdag den 15. november og torsdag den 16. november.
SIS-supporten ændrer indhold og form
Tekniske problemer udskyder lørdagens opgradering af SIS til Oracle 12C
De nye masterfiler fra Dst er klar.
DS indberetning, Ordinær Masterfilerne fra Dst er IKKE klar endnu! Se også nyhed om indberetning af ordinære studerende til Danmarks Statistik (Dst) fra 15/9-2017.
Der havde sneget sig en lille fejl ind i afsnit 3, som skal hedde: Det kan desuden blive nødvendigt med et servicevindue efter arbejdstid tirsdag den 3. oktober (og ikke 3. september)
Huskeliste med de vigtigste forudsætninger for, at den studerendes realprogression beregnes korrekt af US2000.
Det anbefales, at også IT-personale læser FAQ 261 (FAQ 261 SIS på Webstart (12C)) forud for opgraderingen.
Beskrivelse af version 17.4
Nedenstående gælder for alle SIS institutioner. DST har i år dannet Masterfiler for alle SIS institutioner, også for institutioner som ikke tidligere har indberettet fra SIS. Masterfilerne forventes at kunne afhentes i starten af uge 38. Der sendes en nyhed ud her, når de er klar.
SIS-supporten vil være lukket torsdag den 14. september 2017 pga heldags afdelingsmøde. Sager, der er indmeldt via vores supportformular, vil blive behandlet hurtigst muligt fredag.
Forudsætninger for korrekt indberetning af STÅ, ordinær uddannelse
Onsdag den 6. september 2017 opgraderes alle SIS-baser fra kl. 16:00 til 22:00.
Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte har indgået kontrakt med Netcompany IT and Business Consulting A/S.
KOT-svar filer er indlæst
KOT-svar filer klar
Adgang til kot.dk igen
Manglende adgang til kot.dk
Nedbruddet har medvirket til at nogle institutioner ikke har kunnet benytte SIS. Det er rettet nu, og SIS kan igen tilgås af alle brugere.
Alt er nu indlæst fra optagelse.dk
SIS kører igen. Vi beklager nedetiden og de gener, det betyder for dig. Tøm eventuelt Java-cachen, da du ellers kan opleve uregelmæssigheder med SIS
Forventeligt i en time, der sendes en ny SIS-nyhed ud når SIS er oppe igen
I januar måned skete første del af opgraderingen af SIS til Oracle 12c. Nu kommer anden del, som gælder Weblogic serverne (WLS).
Ansøgningstidsfristen den 5. juli 2017 nærmer sig og her kommer informationen om KOT-optagelsen i SIS 2017.
Søndag den 18. juni opgraderes de operative systemer på alle webservere.
I januar måned skete første del af opgraderingen af SIS til Oracle 12c. Nu kommer anden del, som skal opgradere Weblogic serverne (WLS).
Beskrivelse af versionerne 17.3 og 17.3.1.
Lørdag den 3. juni opgraderes de operative systemer på alle webservere.
Den indeklemte fredag mellem Kristi himmelfart og weekenden er lukkedag i UFM. Derfor vil det ikke være muligt at kontakte SIS-supporten. Vi er tilbage på mandag.
Systemnedbrud tirsdag aften Pga. en strømafbrydelse på DTU tirsdag aften, har SIS, samt andre relaterede SIS systemer, været nede. SIS fungerer igen, men pt. er vi bekendte med, at følgende ikke er oppe endnu: • Sisportalen https://sis-portal.ufmit.dk • SQL forbindelser via SQL gateway
Der kan nu køres en ny kladde til supplerende indberetning
Webservices og indlæsningen fra optagelse.dk fungerer igen.
Gælder kun for professionshøjskolerne. Scriptet som retter alle merittyper 3 til merittype 4 (startmerit) vil blive kørt i dag efter kl. 16. Det er det samme script, der blev kørt ved oprindelig indberetning. Afvent vores klarmelding i morgen tidlig, før I kører den supplerende indberetning.
Der arbejdes på en løsning
Der vil blive kørt et script, der retter alle merittype 3 til merittype 4, startmerit. Det er det samme script, der blev kørt ved oprindelig indberetning. Vi melder ud mandag med status ca kl 12.
SIS opgraderes til version 17.3. Det påvirker alle baser.
SIS-version 17.2 kom på den 21. marts. Herunder kan du læse om ændringerne i versionen.
Der kan nu køres en ny kladde til supplerende indberetning
Script køres i morgen på alle professionshøjskoler i første omgang. Det udfylder det tomme felt i S007 Semestermerit med S for startmerit, så der kan køres supplerende indberetning. Så afvent besked herfra!
Tirsdag den 21. marts 2017 opgraderes alle SIS-baser fra kl. 16:00 til ca. kl. 22. Dette vil have indvirkning på alle baser. HUSK at SISF er nede under opgradering, dette vil påvirke webservices. Der udsendes en nyhed kort efter opgraderingen med beskrivelse af versionens indhold.
Versionerne 17.1 og 17.1.1 indeholder nye ting til optagelsen 2017 med mere.
SISF er også oppe dvs at cpr og webservices kører igen
Printserveren ligger samme sted som institutionerne VIA, UC-syd, DMJX og Københavns maskinmesterskole samt SISF. Derfor berører det alle SIS-institutioner. Næste status senest kl 14
Vi arbejder på sagen og melder tilbage hurtigst muligt. Status senest kl 12:00
Når Firefox bliver opdateret til nyeste version (5.2 pr. 7. marts 2017), kan SIS ikke længere åbnes herfra. Eneste mulige browser herefter er Internet Explorer 11.
Forudsætninger for korrekt beregning af studieaktivitet (ECTS opsamling)
Onsdag den 15. februar 2017 mellem 16-18, var der planlagt en ekstra opgradering af SIS. Denne opgradering er nu aflyst, da problemet blev løst på anden vis fredag, den 10. februar.
Grundet en fejl i SIS-versionerne 17.1 og 17.1.1, er det beklageligvis nødvendigt at lukke SIS for en kort stund, onsdag den 15. februar mellem kl. 16:00-17:00.
For erhvervsakademierne er der i 2017 aftalt en særlig indberetningsperiode og -frist for Kursister og kompetencer (Åben uddannelse) til Danmarks Statistik.
Marstal Navigationsskole har fuldført 12c-opgradering og kan igen arbejde i SIS.
Servicevinduet er lukket og alle kan arbejde i SIS - dog ikke Marstal Navigationsskole, der kører 12c-opgradering i formiddag.
Der er nu åbent for brugere på Maskinmesterskolen København, Aarhus Maskinmesterskole, EA SydVest og MARTEC
Grundet efterspørgsel fra flere instutioner, flyttes datoen for opgraderingen til SIS version 17.1 og 17.1.1
Torsdag den 26. januar 2017 opgraderes alle SIS-baser fra kl. 16:00 til ca. kl. 22. Dette vil have indvirkning på alle baser. HUSK at SISF er nede under opgradering, dette vil påvirke webservices. Der udsendes en nyhed kort efter opgraderingen med beskrivelse af versionernes indhold.
Der er nu åbent for brugere på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, UC Nordjylland, EA MidtVest og IBA Kolding
Dermed er dagens opgraderingen til 12c færdiggjort
Der er nu åbent for brugere på Professionshøjskole Syddanmark, UC Sjælland, SIMAC og Erhvervsakademi Aarhus. EA Sjælland er forsinket, og skal afvente info herom.
Grundet heldagsmøde i ministeriet vil der være lukket for telefonisk support mandag den 16. januar. Der vil i begrænset omfang blive behandlet sager indmeldt via supportformularen.
Dermed er dagens opgraderingen til 12c færdiggjort
Der er nu åbent for brugere på VIA, Fredericia Maskinmesterskole, DANIA og KEA. UCL er forsinket, og skal afvente info herom.
Der er nu åbent for brugere på de baser der skulle opdateres til 12c i dag.
Problemet med at tilgå SIS er nu løst
I forbindelse med de annoncerede opdateringer af databaser er der opstået uventede problemer med at tilgå SIS (inklusive webservice) på flere institutioner. Vi arbejder på at løse problemet og melder tilbage hurtigst muligt her.
Alle SIS-databaser skal opgraderes i januar 2017. Så vidt muligt sker det udenfor arbejdstid, men af hensyn til det relevante it-beredskab, kan det blive nødvendigt at tage formiddagen i brug. Nedetiden er derfor sat frem til kl. 12.
Alle SIS-databaser skal opgraderes i januar 2017. Så vidt muligt sker det udenfor arbejdstid, men af hensyn til det relevante it-beredskab, kan det blive nødvendigt at tage formiddagen i brug. Nedetiden er derfor sat frem til kl. 12, men den enkelte institution får besked, når SIS kan benyttes igen,
SIS-supporten er som sædvanlig lukket mellem jul og nytår, dvs fra fredag den 23. december kl. 12. Vi åbner igen mandag den 2. januar Vi ønsker alle vores brugere en glædelig jul og et godt nytår!
Opdatering af CPR-oplysninger i SIS fejler pt. Vi arbejder på at få gensendt oplysningerne til CPR og forventer at alle personer, som afventer opdatering, er opdateret seneste onsdag.
Vedr. Bevis fra Uddata
Der er fundet en alvorlig fejl i vores drift, nedenstående baser lukkes (ca 15 minutter) og genstartes efter aftale/besked, vi er ved at ringe.
Torsdag den 8. december 2016 opgraderes alle SIS-baser fra kl. 16:00 til ca. kl. 22. Dette vil have indvirkning på alle baser. HUSK at SISF er nede under opgradering, dette vil påvirke webservices. Der udsendes en nyhed kort efter opgraderingen med beskrivelse af versionernes indhold.
Der er åbent for tilmeldingen til SIS grund- og specialistkurser i første kvartal 2017.
Denne nyhed er målrettet institutionernes it-afdelinger og tredjepartsleverandører. I august gentages informationen som SIS-nyhed, og desuden udsendes den til de kontaktpersoner hos institutioner og tredjepartsleverandører, som i tidens løb har anmodet om adgang til SIS.
Der er lagt en rettelse til indberetningsjobbet S006 ud til alle institutioner, så der kan foretages supplerende indberetning. Fristen er som sædvanlig den 11. november. (Dette nyhedsbrev er en opfølgning på nyhedsbrev den 26. oktober)
Der er fundet en fejl ved supplerende STÅ-indberetninger for ordinær uddannelse. Den skal rettes, inden der må sendes supplerende for perioden 010316 - 310816
Danmarks Statistik har rykket fristen for indberetning af internationaliseringsoplysninger til 1. februar 2017.
UVM skal bruge en kontaktperson med mailadresse til at kommunikere om STÅ- og optagsindberetningerne. Denne mangler på de flere Erhvervsakademier og PH'erne bør tjekke om oplysningen stadig er korrekt.
Versionerne 16.3, 16.3.1, 16.3.2 og 16.3.3 indeholder en udvidelse af Fagindholdsnummeret i SIS, fra 5 til 10 tegn samt niveau udvides fra f til z.
I SIS bliver fagindholdsnummeret udvidet fra 5 til 10 tegn. Det sker i forbindelse med opgradering til SIS version 16.3.x i dag, onsdag den 28. september efter kl. 16.
Der er ændringer til DS indberetningen i næste SIS version 16.3, som frigives onsdag den 28/9. I bedes vente med at køre indberetningen (S128 Indberetning til Danmarks Statistik) til efter skæringsdatoen den 30/9, samt være opmærksomme på følgende:
Nedenstående gælder ikke for erhvervsakademierne, hvor der den 16/9-16, er udsendt en specifik nyhed. Proceduren omkring indberetning af uddannelsesoplysninger for ordinære studerende til Danmarks Statistik (DST) den 5/10 beskrives her.
I mails, fra Danmarks statistik, samt i SIS vejledningen fremgår det, at institutionerne inden indberetningsjobbet køres, indlæser en Masterfil. Institutioner der er overgået fra EASY til SIS i år har ikke en Masterfil og disse trin i vejledningen (trin 1 til 3) kan derfor springes over
I mails, fra Danmarks statistik, samt i SIS vejledningen fremgår det, at institutionerne inden indberetningsjobbet køres, indlæser en Masterfil. Institutioner der er overgået fra EASY til SIS i år har ikke en Masterfil og disse trin i vejledningen (trin 1 til 3) kan derfor springes over.
Efter at KOT har meldt ud at en udvidelse af optagelse.dk, til at kunne modtage ansøgninger i efteroptaget, samt vinteroptaget, foreløbigt er skrinlagt, vil vi fra SIS informere om en ny webservice, som pt. er sat til levering med SIS version 16.4 sidst på året.
Meget vigtigt: Studerende på orlov må ENDELIG IKKE afbrydes!
Onsdag den 28. september 2016 opgraderes alle SIS-baser fra kl. 16:00 til ca. kl. 22.
Der holdes to identiske møder i hhv. Vejle og København i uge 39. Møderne informerer om ændringerne i SIS og administration af den ny studieaktivitetskontrol i SIS.
I SIS bliver fagindholdsnummeret i slutningen af september udvidet fra 5 til 10 tegn
Det er vigtigt at sætte fagindhold på de lønnede praktikker. Hvis der ikke er angivet fagindhold på de lønnede praktikker for en studerende, så vil der blive medregnet for meget ECTS for denne studerende.
Det er en god idé i vinduet Jobovervågning (A103) at tjekke den seneste kørsel af batchjobbet Opdatering af studiefremdriftsdata (S482), hvis status er ”Fejlet” eller ”Se log”.
SIS har kortvarigt været ude af drift, men er nu oppe igen.
Inden ansøgerne overføres som studerende i SIS, fra vinduet ”S236 Optagelse af KOT-ansøgere”, er det vigtigt at tjekke egne uddannelser i ”A911 KOT optagelsesområder”, og sikre at både den korrekte uddannelsesordning, samt institutionsafdeling er knyttet til hvert KOT-områdenummer
Man kan nu oprette skriftlige supportsager igen, og telefonen er som altid åben til kl. 12:00.
Man kan derfor ikke indmelde supportsager lige nu. Bemærk at man stadig kan ringe ind til supporttelefonen på 7231 9570
KOT har meldt ud, at KOT-svar filerne allerede er klar.
Denne nyhed er målrettet institutionernes it-afdelinger og tredjepartsleverandører. I august gentages informationen som SIS-nyhed, og desuden udsendes den til de kontaktpersoner hos institutioner og tredjepartsleverandører, som i tidens løb har anmodet om adgang til SIS.
Det drejer sig kun om uddannelser med specialiseringer.
Der er i den seneste tid oprettet og ændret titel på en del UVM-fag.
I forbindelse med den seneste SIS-opgradering, er der nu opdaterede versioner af SU-vejledninger og andre vejledninger berørt af den nye SU-reform .
Uddannelsesmodel for læreruddannelsen 2015, 154 LU15, er nu lagt ud til alle professionshøjskoler
Versionerne 16.2, 16.2.1, 16.2.1.1 og 16.2.1.2 indeholder ændringer i forbindelse med SU-bekendtgørelsens nye regler om den fremdriftsbetingede studieaktivitetskontrol, der træder i kraft den 1. juli 2016.
Ansøgningstidsfristen den 5. juli 2016 nærmer sig og her kommer informationen om KOT-optagelsen i SIS 2016.
SIS opgraderes lørdag den 25. juni, og vil ikke være tilgængelig fra lørdag den 25. juni kl. 00:01 til mandag den 27. juni kl. 8:00. Bemærk at dette differentierer sig fra sidste udmelding.
Uddannelsesordninger til sundhedsuddannelser efter nye bekendtgørelser er oprettet i SIS
Ved den nye SIS version er det vigtigt, at I som brugere er godt forberedte. Bemærk ligeledes at dato for opgraderingen er ændret.
Uddannelsesordninger til sundhedsuddannelser efter nye bekendtgørelser
Koder til sundhedsuddannelser efter nye bekendtgørelser
Onsdag den 22. juni 2016 opgraderes alle SIS-baser fra kl. 16:00 til ca. kl. 22.
Husk, at SIS-supporten er lukket både Kristi Himmelfartsdag torsdag den 5. maj og fredag den 6. maj. Sager, indsendt via supportformularen, vil blive behandlet fra mandag den 9. maj.
I forbindelse med de tidligere driftsforstyrrelser har det vist sig nødvendigt at genstarte systemerne omkring SIS. SIS kører stabilt nu. Vi beklager ulejligheden.
Hvis der er jobs, der bliver stående med status Udskrives , kan man sætte alle til 1.Pause og derefter 2.Fortsæt
Der er et problem bla med udskrivning, som kræver en genstart af SIS. Vi vender tilbage så snart SIS kører igen.
Problemet med udskrivning ser ud til at være løst. PDF'er kan igen genereres.
Efter dagens nedbrud på SIS, er der desværre opstået problemer med at kunne generere PDF'er. Dvs der kan pt ikke udskrives fra SIS. Vi håber på en løsning snarest.
Så kører SIS igen. Vi beklager den lange nedetid - det tog lidt tid at finde fejlen, årsagen og en løsning på problemet.
SIS er desværre nede her til morgen. Vi arbejder på at få løst problemet hurtigst muligt.
Der kan nu genindberettes Ordinær uddannelse. Fejl i delformål er rettet. Charlotte Als er informeret.
Information om afhentning af ansøgninger fra optagelse.dk.
Der er i den seneste tid oprettet og ændret titel på en del UVM-fag. Bemærk at SIS-supporten knytter fagindhold til UVM-fag på diplom- og akademiuddannelser, hvorfor institutionerne ikke selv skal oprette fagindhold til dette brug.
Der er lagt en patch på alle baser.
Brugervendt beskrivelse af ændringer til versionerne 16.1 og 16.1.1
Sagen er hos vores leverandør, og vi vender tilbage så snart problemet er løst
Som du måske ved, er det besluttet, at der i løbet af de kommende år skal udvikles et nyt studieadministrativt system, som kan erstatte det eksisterende SIS.
Alle nye SIS institutioner (erhvervsakademierne) skal give adgang for sisdata brugeren på optagelse.dk for at SIS kan afhente KOT ansøgninger
Afhentning af 2016 KOT ansøgninger fra optagelse.dk påbegyndes i uge 6.
SIS og de andre studiefaglige systemer er oppe at køre igen.
Tirsdag den 9. februar 2016 opgraderes alle UFM-drevne baser fra kl. 16:00 til ca. kl. 22. Ligeledes udvides det store servicevindue fra fredag den 5. februar kl 18 til søndag den 7. februar kl 22.
Tirsdag den 9. februar 2016 opgraderes alle UFM-drevne baser fra kl. 16:00 til ca. kl. 22.
Opdatering af nyhed af 19. januar
SIS virker nu med nyeste Java version java(Version 8 Update 71 - Release Date January 19, 2016).
Den 6-7 feb 2016 vil der være et større teknikvindue på SIS hvor alle servere er berørt.
I aften/eftermiddag kl 17 lægges der en patch på SIS. Vi undskylder det korte varsel.
Se under vejledninger
Sis-support formularen er flyttet til https://sis-support.ufmit.dk
SIS-supporten vil være lukket fra onsdag den 23. december kl 12:00 til mandag den 4 . januar
Brugervendt beskrivelse af ændringer til versionerne 15.5.0, 15.5.1 og 15.5.2
Pga. personalemøde vil SIS-supporten være lukket den 4. december. Skriftligt indmeldte sager vil blive behandlet straks mandag morgen.
Tirsdag den 8. december 2015 opgraderes UFM-drevne baser fra kl. 16:00 til ca. kl. 22.
Tirsdag den 8. december 2015 opgraderes UFM-drevne baser fra kl. 16:00 til ca. kl. 22.
Link til tilmeldingen findes i den pågældende kursusbeskrivelse
SIS kan nu benyttes med nyeste Java, i skrivende stund drejer dette sig om version 8.65.
Fristen er 30. november.
Uddannelses- og Forskningsministeriets It gennemfører vedligeholdelsesarbejde på it-infrastrukturen i weekenden d. 10. og 11. oktober i tidsrummet kl.: 8:00-18:00. Vedligeholdelsesarbejdet forventes ikke at give anledning til nedetid, men der er en lille risiko for kortvarige udfald imens.
Brugervendt beskrivelse af ændringer til versionerne
Da SU-stamdata nu er tilgængelige hver uge, hentes disse fremover hver mandag aften mellem kl. 20 og 20.30. SU aktivitetskontrollen kan således fremover tilrettelægges mere fleksibelt i forhold til det faktiske udbetalingstidspunkt.
Pga. eksternt møde. Skriftlige sager vil blive behandlet hurtigst muligt onsdag morgen.
Den rigtige frist er udmeld i brev fra Danmarks Statistik til den 7. oktober
Bemærk, at fiktive cpr-numre skal rettes til ægte, hvor det er muligt inden indberetningen den 15. oktober
Tirsdag den 29. september 2015 opgraderes UFM-drevne baser fra kl. 16:00 til ca. kl. 22.
Problemet er løst
Brugervendt beskrivelse af ændringer til versionerne
Der er fundet en fejl efter opgradering i går. Den giver fejl i S313/S314 ved manuel oprettelse af kursustilmeldinger samt ved tilmeldinger via W005 Vi arbejder på en løsning. Der meldes ud når fejlen er løst.
Tirsdag den 8/9-2015 opgraderes UFM-drevne baser fra kl 16:00 til ca. 22:00.
Vi har fået oplyst, at problemet på KMD-installationerne er løst, og at Navision kører igen.
I (økonomiafdelingen) skal tage kontakt til MODST på www.modst.dk/Systemer/Service-og-Support/Support/OEko-kontaktformular
Problemet er løst og man kan komme på igen
Vi vender tilbage så snart vi har løst problemet, og der igen er adgang.
Dette medføre nedlukning søndag den 16/8-2015 fra kl 18:00 – 23:00
Brugervendt beskrivelse af ændringer til versionerne
Onsdag den 5/8-2015 opgraderes UFM-drevne baser fra kl 16:00 til ca. 22:00, vi kan muligvis være færdig før dette tidspunkt.
Nye rekvirenttyper KOUD og AOUY er oprettet i SIS
KOT-svar 2015 ligger nu parat i SIS til videre behandling
SIS leverandøren KMD arbejder på en løsning til indlæsning af kvotienter for årets studenter
I 2014 blev SIS ændret således at fag og kvotienter for årets studenter automatisk blev indlæst i ansøgningsvinduet S009 KOT Ansøgning. Desværre sker dette IKKE i år. Dette skyldes en ændring på optagelse.dk.
Onsdag den 5/8-2015 opgraderes UFM-drevne baser fra kl 16:00 til ca. 22:00, vi kan muligvis være færdig før dette tidspunkt.
Tidspunktet for hvornår optagelse.dk lukker for systemernes adgang for afhentning af KOT ansøgninger på optagelse.dk
Omhandler: Lukning af optagelse.dk og afhentning af bilag
Efterårets kurser er nu slået op på hjemmesiden under 'kurser'.
Fristen er rykket frem til den 1. september 2015
Begge dokumenter ligger nu på vores hjemmeside under Vejledninger:
Pga. mindre teknisk opdatering vil det ikke være muligt at printe onsdag den 10. juni mellem kl 15: 00 og kl 16:00. Dette gælder kun UFM-drevne baser.
Nye felter i udtræk på SIS-portalen
Vi har fået nedenstående fra Nicolaj Ebsen vedrørende indberetning af delvis merit:
Den nuværende periode for "Indberetning af kursister og kompetencer" med jobnr S216 er 01.08.2014 til 31.07.2015
Vi skifter fastnettelefonerne i ministeriet ud med mobiltelefoner mandag morgen. Det kan måske give problemer med vores tilkobling til supporttelefonen.
Opgraderingen til SIS version 15.1.3 indeholdt samtidig 15.1.1 og 15.1.2. det samlede indhold er følgende:
2 nye webservices mm.
Google har pga. sikkerhed valgt ikke længere at understøtte java plugin, dvs. SIS kan ikke længere køre, hvis man benytter Chrome som browser
Det samme gælder resten af ministeriet. Der arbejdes på sagen. Hvis du har brug for at kontakte os, kan du sende en supportsag. Vi melder ud, når problemet er løst.
Tirsdag den 14/4-2015 opgraderes UFM-drevne baser fra kl 15:00 og ca. 2 timer frem
Det samme gælder resten af ministeriet. Der arbejdes på sagen. Hvis du har brug for at kontakte os, kan du sende en supportsag. Vi melder ud, når problemet er løst.
Notat, der beskriver, hvordan man laver STÅ-placeringer og semestermeritter i SIS, når der skal gives merit for en del af semesteret
og der kan ringes indenfor normal telefontid 8:30 - 12:00
Vi melder fejlen og vender tilbage hurtigst muligt
Pga. internt møde. Vi beklager den sene udmelding.
Dette gælder alle SIS-baser undtagen Århus Maskinmesterskole, som vil blive kontaktet direkte, når problemet er løst.
På CSC-drevne baser er overførsel af SU-hændelser stadig ude af drift
Der er indført følgende ændringer i SIS
Vi håber på at have løst problemet inden næste kørsel den 26.02.2014.
Vinduet ”A911 KOT optagelsesområder” er nu ajourført i forhold til udbudsoplysningerne fra optagelse.dk
Onsdag den 18/02 opgraderes UFM-drevne baser fra kl 15:00 og ca. 2 timer frem
Ifølge den nye PH-instruks for 2015 er kravet om minimum 15 ECTS bortfaldet.
Uddannelsesmodeller i SIS handler primært om vinduerne S411 Områder for uddannelsesordning, S412 Fagindhold på uddannelsesordning og S413 Betingelser på uddannelsesordning.
ClassNotFoundException, så læs denne vejledning
Afhentning af 2015 KOT ansøgninger fra optagelse.dk forventes påbegyndt i uge 8
Der vil være lukket for telefonisk henvendelse til SIS-supporten mellem kl 9:30 og kl 11 pga personalemøde
Specielt med hensyn til balanceprincippet og nye felter i S307
Udtræk på SIS-portalen
Og man kan ringe indtil kl 12:00 som sædvanlig
Vi har fejlmeldt telefonen; indtil videre må I bruge supportformularen. Vi kan godt ringe til jer.
SU hændelser overføres hver torsdag kl 18:30. Når der igen køres dagligt, melder vi ud her.
Efter 5-10 minutter kan man logge på igen, og herefter skulle pdf virke.
pdf-filerne hentes ikke; vi melder ud, så snart, det virker igen.
Pdf-filerne hentes ikke ; vi melder ud, så snart problemet er løst.
Ny studieretning og nye diplommoduler oprettet i SIS
Efter flytningen af SIS-drift er der endnu ikke blevet lukket op for indberetninger til UVM. Det er et problem for institutioner, der har aftalt ekstraordinær supplerende indberetning med UVM. Vi har rykket for åbning hos Statens IT og melder ud så snart, der er åbnet.
I forbindelse med flytningen af SIS er der sket nogle ændringer omkring udskrivning af udskrifter (PDF) og flettefiler.
Baserne er blevet genstartet, og vi håber, det har løst problemet.
Vi melder ud så snart vi har nyt
Det burde virke igen om ca et kvarter, så prøv at logge på igen kl 11:00
Supportformularen hentes igen på sædvanlig vis på de sædvanlige links. Den midlertidige supporttelefon lukkes.
Der havde indsneget sig en fejl i det telefonr, vi udsendte. Det rigtige er 2248 5154
Der er blevet skiftet adresse på vores supportformular, så man ikke kan komme til den på sædvanlig vis. Brug supporttelefonen 7231 9570 indtil kl 12:00 Vi melder ud, når formularen kan tilgås igen.
Dette gælder UFM-drevne baser. CSC-drevne baser har ikke haft problemet
Vi regner med at print vil køre igen om ca. en halv time
Der er netværksproblemer. Der arbejdes intenst på at løse problemet. Ny status om ca en halv time
Der er problemer med visning af pdf-filer ved udskrivning. Vi har genstartet serveren i forsøg på at løse problemet.
Supporttelefonen er lukket i julen fra tirsdag den 23. december kl 12:00 til og med fredag den 2. januar. Telefonen er åben igen mandag den 5. januar kl 8:30. Tak for i år og glædelig jul og godt nytår ønsker SIS-supporten
SU-integration forventes at fungere igen i løbet af næste uge. Indtil da hentes der ikke data fra SU, ligesom der ikke dannes nye SU-hændelser. SIS-portalen tilgås fra vores hjemmeside på sædvanlig vis.
S313 Gruppetilmelding virker nu igen
Vi har fået besked fra flere institutioner om, at der kommer fejlmeddelelse om manglende EAN-nummer ved kursustilmelding. Vi undersøger sagen og vender tilbage snarest muligt.
V beklager meget, at SIS er ustabilt. Vi arbejder på højtryk for at finde årsagen.
Alle UFM-drevne baser kører igen med en bedre hastighed. Hastigheden vil stige i løbet af ugen.
Der er netværksudfald på alle UFM-drevne baser (tidligere UNI-C), derfor genstartes de. Vi giver besked her, så snart de kører igen
SIS tilgås mandag morgen fra ny URL: https://SIS.ufmit.dk
Og vi lukker først op igen mandag morgen. Se evt. tidligere nyheder. Dette gælder UNI-C drevne baser. CSC melder selv ud.
Se oversigten for foråret 2015:
Følgende vejledninger omhandler SIS-drift, der som udmeldt flyttes fra UNI-C til UFM. De findes her: http://ufm.dk/uddannelse-og-institutioner/videregaende-uddannelse/studieadministrative-systemer/studieadministration-sis/vejledninger
SIS lukker pga. flytning torsdag, den 27. november kl. 16 og åbner igen mandag, den 1. december kl. 9. Dette gælder for SIS, der i dag bliver driftet hos UNI-C og for UC Sjælland. Der meldes separat ud fra CSC vedr. databaser driftet her.
Der er pt en fejl, der gør at man ikke kan se jobbet S192, som dannes automatisk når man kører S119. Jobbet kan bestilles sådan:
Dato for endelig flytning bliver torsdag den 27/11-2014 kl 16 til søndag den 30/11-2014. I dette tidsrum er er der lukket for brugeradgang.
Varsling om ophør af Word-support
Handlinger tilknyttet webside